donderdag 16 mei 2013

Zee, zee en nog eens zee

Waarschijnlijk is het alle lezers wel bekend dat we inmiddels al weer een paar dagen thuis (in Nederland) zijn. Het blog is nog niet helemaal af, er volgen nog 3 dagen. Helaas is het deze vakantie niet gelukt om elke dag te bloggen. Overdag de hele dag lekker bezig en dan op het schip ook nog eens afhankelijk van of er wel of geen internet was. Er was altijd wel ergens op het schip internet maar niet altijd zin om 's avonds laat nog de hut ervoor uit te gaan (sorry). Maar voor degene die nog niet afgehaakt zijn, het blog wordt echt afgemaakt! Ik probeer er elke dag een te schrijven maar ook nu moet ik tijd zoeken daarvoor. De dag van thuiskomst moest ik om 19u alweer een 24 uurs dienst starten en inmiddels heb ik er daar 2 van achter de rug en volgen er de komende dagen nog 2 spreekuren en een weekenddienst. Dus of het gaat lukken... Ik doe mijn best.

En nu het verwachte blog van onze laatste zeedag.

We varen van St Thomas richting Castaway Cay en dat is best een heel stuk. Daar merken wij niet veel van alleen dat we de hele dag op zee zijn en daardoor van alles kunnen doen op het schip. Marianne en ik hebben om 8u (!!) een afspraak in de Spa. We hebben een couples villa voor 2,5 uur tot onze beschikking en genieten van een voetenbad + scrub, bubbelbad met uitzicht op zee, massage naar keuze en relaxen in de ligstoelen met thee en fruit (inclusief in chocolade gedipte aardbeien). We krijgen te horen dat we ons geen zorgen hoeven te maken dat iemand ons zal zien als we in het bubbelbad zitten want we zijn tenslotte midden op zee. Als we zelf later even over het randje kijken zien we dat de brug toch aardig uitzicht op ons balkon met bubbelbad heeft. We zwaaien maar een keer naar Captain Tom en zorgen ervoor dat we zonder kleding net uit het zicht blijven. De massage (die weer binnen is) is behoorlijk stevig. Later krijg ik te horen dat mijn spieren in mijn nek toch behoorlijk gespannen zijn en is de massagedame verbaasd dat ik daar geen last van heb. Nou heb ik niet snel ergens last van en geloof ik ook niet zo in knopen in spieren etc (teveel opleiding in die richting voor gehad denk ik) maar vraag me af of mevrouw doorheeft dat spieren wel reageren op flinke druk en zij dus zelf die spanning heeft veroorzaakt. Na twee dagen spierpijn overigens weer nergens last van...
Marianne trapt nog in het verkooppraatje (mij hadden ze al goed ingeschat) en is nu een crèmetje van 90 dollar rijker. Als met al was het een ontspannen (ja toch wel) ervaring. Ondertussen zit Maura in de Bibbidi Bobbidi Boutique voor haar metamorfose.


Ze heeft een outfit van Jasmine (van Alladin) uitgezocht en zit klaar voor wat volgen gaat.


Er horen ook schoentjes bij.


Daarna wordt de haren gedaan door de fairy godmother in training 1.


En tegelijkertijd doet fairy godmother in training 2 haar nagels...


....en make-up. De echte fairy godmother is trouwens eigenaresse van de boutique.


Nog wat pixiedust terwijl Maura een wens doet.


En dan mag Maura eindelijk zelf het resultaat zien.


Ze krijgt ook nog een sjerp en een bijbehorende kroon en toverstok.


Dan volgen de foto's op de grand staircase.



Er wordt die ochtend nog gespeeld in de arcade (die om een of andere vage reden altijd in alle Disney gelegenheden te vinden is) en als we allemaal weer compleet zijn gaan we lunchen in Royal Court. We verwachten een buffet maar het blijkt dit keer table service te zijn. Prima, we worden weer goed verwend en eten lekker.
Na de lunch gaan we knutselen! In Piazza kunnen we tasjes versieren met de hele familie en daar hebben we wel zin in.


Er liggen allemaal plakletters en er staan krijtjes waarmee je aan de slag kunt. Iedereen is op zoek naar letters en bepaalde letters zijn natuurlijk favoriet waardoor ze moeilijk te vinden zijn. Het is dan wel handig om rekening te houden met de engelse benaming voor de letters zodat je iemand geen "E" aanbied als diegene op zoek is naar een "A".


Onze tasjes worden natuurlijk prachtig.


Het eindresultaat:


We voelen ons nog steeds CreaBea en gaan snel door naar de Tube waar het handdoek vouwen plaatsvindt.


Dat is nog best lastig maar we doen allemaal ons best en zien toch wat herkenbare dieren ontstaan.


Ollie is er niets bij!



Na het handdoekvouwen (wat we verder maar overlaten aan onze stateroom attendent) gaan Marianne, Hen en Stefan een mixologie class doen. De kinderen, Margriet en ik wagen ons aan een klassiek cruisedek spel. En op een Disney schip kan dat ook als je prinses bent.


's Avonds is het semi-formal night en hebben we ons dus semi netjes aangekleed.


We eten in Enchanted Garden die avond.

Oesters vooraf:


De kinderen een mini-burger met Mickey ketchup hoofd:


De burgens worden niet voorgeproefd hoor. Er was al een hapje genomen voordat onze server met de ketchup kwam.

Een van de hoofdgerechten, salade met shrimp:


Lobster tail was ook een van de mogelijkheden op het menu vanavond:


Alles smaakte weer prima en we beginnen nu wel te beseffen wat we straks thuis moeten gaan missen.

Na het diner was onze hut klaargemaakt voor de nacht en vonden we deze kleine beer:


Morgen Castaway Cay!


2 opmerkingen:

  1. Sorry voor de verkeerde inlog op jouw naam in de opmerking bij St Thomas!
    Hen vindt het heerlijk weer eens aardappelen en groente te prakken op zijn bord. Ik vindt het matig om weer te koken.
    Ook deze terug-blik is weer heerlijk om te zien.
    Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil terug! Wil elke avond een opengeslagen kraakhelder bed met towelanimal en chocolaatjes! Alsmede elke dag een 3-gangendiner, spa-treatments, enz enz....

    BeantwoordenVerwijderen